torsdag 9 december 2010

Sabines & Jias resdagbok

Tisdag 7 december 2010
I dag reste vi vidare till London, vi har så många fina bilder av Reykavik som etsats i våra huvuden, men nu var det dags att säga ”Adjö” till den här lilla staden.
Vi bokade flygbiljetterna på nätet. Från Reykavik till London Gatwick flygplatsen tog det bara tre timmar. Jag valde biljetterna från 9:50 till 12:00 på förmiddagen. Därför behövde vi gå upp ganska tidigt .Vi packade nästan allting i går kväll, så det enda vi behövde kolla idag var pass, plånbok och sådana viktiga saker.
Det gick ganska bra från hotellet till flygplatsen. Efter säkerhetskontrollen kunde vi snart gå ombord på flygplanet. Ärligt talat, jag känner mig alltid stressad när jag är på flygplatser. Oavsett om jag har förberett mig ganska noga förut.
Det var ganska lugnt under tre timmar i flygplanet och jag sov nästan hela tiden, Till slut var Sabine  tvungen att väcka mig. Äsch ,sådant kan hända en gravid kvinna.
Jag har hört att London är en dimmig stad. Genast som jag kom till London tittade jag mig omkring på himlen  men det fanns ingen dimma. Nu är det senvinter, blåsigt och kyligt.
Till slut hittade vi fram till hotellet som vi också bokat på nätet. Hotellet heter Caesar Hotel och ligger i centrala London, ganska nära parken Hyde park. Priset var också lätt att acceptera — 500 kr per natt. Jag blev så trött efter att ha checkat in på hotellet. Sabine var så snäll, Hon gjorde det mesta som att hitta taxi och ordnade inckeckning . Vi bestämde oss för att ta det lite lugnt resten av i dagen .I morgon ska det bli så spännande, vi både ser mycket fram emot morgondagen .
Vi ses. ;)

3 kommentarer:

  1. I höstas var jag på en minisemester i London. Jag bodde på Millenium hotel nära Oxford street. Bor ni i närheten? Hälsa London att jag längtar tillbaka!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Ja, vi bor faktiskt nära Oxford Street, kanske en 20 minuters promenad. Vilken slump!
    Kanske du kan rekommendera nagon bra restaurang i närheten?!

    Sabine

    SvaraRadera
  3. Vi åt på en kinesisk restaurang som heter Princess Garden i Mayfair. Ni kan ju prova den så kan Jia ge ett expertutlåtande!

    /Philippa

    SvaraRadera