söndag 7 augusti 2011

7 augusti - Det regnar inte "men"!



Jag vaknade i morse och tog en liten jogging tur. Jag duschade och rakade mig med gott humör. Det regnade kraftigt plötsligt, och mitt goda humör försvann lika fort som det kom. Vilken otur! Jag var ledsen och  var mina medresenärer Anna och Judit. Vi gick ner till restaurangen och det var fullt. Ett spanskt manligt fotbollslag är i staden för en match mot Malmö. Tjejerna började sjunga "its raining men halleluya", vilket skämt!








 Vi hade planerat en liten kräftskiva vid Malmös torg i dag men nu är det omöjligt i det här vädret. Vi bestämde oss för att göra en inomhusaktivitet i stället. Vi frågade i receptionen och fick reda på att ett museum ligger ganska nära hotellet, Vad skönt :). Vi köpte 3 paraplyer, klev ut i regnet och gick i väg.


 Malmö museum ligger vid Malmöhusvägen, i ett lummigt grönområde mitt i Malmö..





Museet ser ut som ett slott och är mycket vackert.
Vi var där nästan hela dagen. Vi tittade på gamla reliker och historiska artefakter



  



Vi åt lunch på caféet på museet och därefter gick vi tillbaka till hotellet för att simma lite. Vårt hotell har en härlig inomhus simbassäng. Anna och Judit är mycket bra simmare, jag å andra sidan, vet bara hur man inte drunknar:)






  Det var en härlig dag till sist och vi åt middag på hotellet.Anna bestämde sig för att betala halva min nota trots mina svaga protester.Jag sade god natt till tjejerna och gick till mitt rum.  Hela dagen gick bra trots regnet och i morgon åker vi till Göteborg.
Toppen ! Nu vill jag säga hej då och vi ses i Göteborg , 
Spännande ;)  

/Nnamdi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar