lördag 6 augusti 2011

GRUPPARBETE SAS G

                                                             6/8 - En jättefin dag!!!!!!
Hej igen!
Idag hade vi en jättefin dag!  Jag vaknade och beställde kaffe på rummet.

 Jag duschade och träffade mina kompisar.


Nnamdi hade en jättebra idé. Vi gick på ett stort tivoli. Vi spelade på många tivoli-spel och tre timmar senare var vi jättehungriga men inte trötta!




Vi gick på en italiensk restaurang som vi hittade igår och vi åt för mycket.


Solen sken och vi bestämde oss att cykla. Vi hyrde tre cyklar och cyklade mycket. Efter två timmar var Nnamdi, jag och Judith  lite trötta.


Vi hittade ett café och fikade lite. Sedan besökte vi slottet Malmöhus som är Nordens äldsta renässansslott. Det uppfördes 1526-1539. I slottet finns rysliga fängelsehålor, ett intressant museum och en restaurang där man kan fika eller äta lunch. Malmöhus slott har två  fina festvåningar.Man kan ha sitt bröllop på slottet!
Slottsmöllan ligger vid Mölleplatsen ett stenkast från Malmöhus slott.



Det var en jättefin dag. Vi hade många aktiviteter! Klockan 22.00 gick vi till hotellet. Jag och mina kompisar var jätteglada. Tack för idag mina kompisar. Vi ses imorgon! Sov gott! Vi måste vila oss! Imorgon ska vi ha en stor dag igen!

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar