fredag 14 januari 2011

Ett foto i timmen.

Hej! Jag heter Arun. Jag kommer from Indien. Det mitt första (post) i bloggen. Glad att börja med foto av timmar. Det är verkligen intressant att arbeta med bilder.

Jag vaknade 7.15 Am. Men igen jag sov för annan 30 minuter. Morning sömn är så fint:) Min mobil snooze var 10 minut och hjälper mig att komma upp.Sedan borstade jag upp och drack kaffe, kolla e-pst och facebook :)

Sedan tog jag smör och sylt då insåg jag inte har bröd. Fortfarande sover :). Sedan hade jag müsli med mjölk. Jag älskar den blandade torkade frukter i den.


Sen på 8,40 Jag går från mitt hem till skolan för min svenska klass. Idag har jag arbetat med övningar i digitalasparet.Och idag kom jag att veta om studievägledare (Robert) och hans arbete.

Efter min skola på 11.45, jag köper chips, bullar och etc. Jag gillar att prova nya saker. Idag har jag provat en ny bulle. Tyvärr jag vet inte namnet:) sedan kom hem och åt middag.

  Förra veckan missade jag min timmad. Men den här gången jag gick i tid (2 pm) och tvättade.


Jag gör min avhandling på KTH universitet. Så jag måste verkligen lägga lite möda att gå bra. Jag gör mitt arbete på strategisk IT-management.


Idag såg jag filmen "Morgan Pålsson Världsreporter". Det är komedien. Jag kunde inte förstå det mesta men jag gillade det. Jag såg par svenska filmer som "UP" (första filmen jag såg) och "Ondskan".
Jag hade bulle medan du tittar på film.


Filmen är inte över men jag var hungrig. Inget särskilt idag. Idag hade jag ris och ägg curry. Efter middagen såg filmen.

Sen på 10 pm jag jobbade på det här post i bloggen och har lagts upp. Hoppas ni gillar det. Ha en trevlig dag!

-Arun.

1 kommentar:

  1. Hej Arun!

    Grattis till ditt första blogginlägg! Fantastiskt! Det var jätteroligt att läsa om din dag. Vad bra att du tittar på svenska filmer. Det måste vi göra i skolan också!!!

    Ha en fin lördag!

    /Philippa

    SvaraRadera