torsdag 13 januari 2011

Foto i timmen

Jag vaknade kl 7:15. Senare gick jag som en zombie och duschade. Jag kollade min emalj snabbt, kysste min fru som sov, senare var jag på väg till skolan .

 Jag missade min bus som lämnade Korsöstigen (där som jag bor) kl 8: 10, då har jag sprungit nästan 500m i 2min till Orminge centrum och hinnar andra bus (422)... jag vet hur frisk jag är, eller hur (hade tid att ta en bild också), Toppen!



Kl 09:00-Ok! Jag gjorde alla ovanstående, men min lärare i skolan informerade mig (mellan skratt) att vi hade kursen på eftermiddag (visa bevis i bilden). Det var för lite..jag förtsättade min aventure med min kamera.

Kl 10:10-Det var kallt och jag var ledsen men en mug av varm choklad gav mig färg (ok jag är redan mörkt men ni forstår). Tillsammans med Ryddian (min Klasskamrat) gick in i cafe ok pratade om våra helgdagar.  Det gjorde oss bra!


kl 11:20 -Jag spelade fotboll på tv-spel senare sov jag några timmar. (oj! det var 3h), därför att min arbetschef ringde mig och sa att jag kan ta ledig den dag!



Kl5:00 lämnade jag lägenheten och akte till fotbollträning på Farsta, det snöade och blåste mycket.


Jag var lite förtidigt då, jag köpte en kopp kaffe i pressbyrån och en grillkorv ..Jag glömde laga mat hemma (oops Sabine visste inte). det var nästan kl 16:30 

 Kl 17:30. Det var bara jag och en kompis som var punktliga. Det var mitt lags första träning där. Jag gillade inte vad jag såg..det var riktigt alltvita. Grrrrrhhhh!


Omklädningsrummet var öppet 1h senare. Jag var lite arg mot de andra, men i allafall glad att vi kunde träna. :)

Träningen slutade kl 20:30 exakt! mina lagkamratar gillade inte att jag tog några bilder av dem i duschen (skämt). Jag kände mig trött och hungrig  :'(

 kl 9:15 hittade mig på tåget med mina fotbolls lagkamratar. Jag diskuterade med en kille som är från Egypten. Han heter Mohammed och han studerar Nanoteknologi här i Stockholm. ( Fråga inte mig om nanoteknik..innan igår hörde jag det bara på futuristika filmer)
 Slussen är alltid lugn på onsdags kvällar. Det var 20:00 och jag längtade efter min säng och fru :)


 Nämnde jag att jag var hungrig ? Det spelar ingen roll... min fru lagade mig lasagne.. vilken tur jag har!
Om ni inte är jalu..är ni sjuka :P oj..det var 20:50


 OK...(gäspande) nu ar det dags att lämnar er.. Dagens försättning är lyckligtvis PRIVAT !!!!..  Men jag tackar er som har läst min tråkig fotojournal för onsdag, den 12 januari 200Elva. Hej då :D

/ Nnamdi



3 kommentarer:

  1. Men Nnamdi då kunde du ju ha varit med oss istälet för att SOVA!!! Ett foto i timmen måste vara världens bästa bevismaterial!
    Det var inte alls tråkigt att läsa om din dag, inte heller var det tråkigt att titta på dina bilder. BRA JOBBAT!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Du vet att jag är ibland en lat man.Det är kanske världens bästa bevismaterial men det är mycket jobbit! och det gillar inte jag..men tack och detsamma. Jag tror att din dag var mycket mer jobbit och mer spännande än min.
    BRA JOBBAT SOM MAMA OCH FOTOJOURNALIST:

    Du vet

    SvaraRadera
  3. Ja,det var lite pyssligt men ROLIGT att se resultatet! Nästa vecka får du sparka de andra lite i baken!

    SvaraRadera