torsdag 13 januari 2011

Ett foto i timmen

Jag har varit uppe i 28 minuter! Det är tidigt att gå upp klockan 6:00 men skönt att få lite tid för sig själv innan resten av gänget vaknar. Men nu är det dags att VAKNA!
Pust! Nu sitter alla i bilen. Först åker jag till Montessoriskolan Castello och lämnar alla barnen. Pojkarna springer in själva men Flora följer jag med och lämnar. Jag brukar stanna medan hon klär av sig ytterkläderna i hallen. Det kan ta ett tag.
Nu börjar dagens första lektion! Är ni beredda?

Paus - jag älskar kaffe men jag MÅSTE ha mjölk i.

Ni får ursäkta att vackra Ekram ligger ner. Jag förstår inte hur jag ska göra för att bilderna ska stå upp. Hjälp!!!

Jag promenerade till Nacka sjukhus och lämnade information om vår nya kurs SFI för föräldralediga. Känner ni någon som är föräldraledig och vill studera SFI tipsa om Lernia i Ektorp. Bebisar och små barn är också välkomna på SFI!

Nu är det dags för hämtning av barn. Jag möts av min Caspar 7 år på skolgården. Jag går och hämtar Flora och Caspar går och hämtar Benjamin 9 år. Lagarbete!
Miffy den söta kaninen... Flora älskar Dora utforskaren, Diego och Miffy.

Mormor hjälper Caspar med läxorna. Han ska läsa 15 minuter varje dag. Känner ni igen det konceptet?

Middagen är uppäten! Vi åt dumplings - degknyten - mandos - kärt barn har många namn. MUMS!

Här sitter (ligger) Flora i sängen och vill höra Mamma Mu och Kråkans jul. Mamma Mu är en rolig bok både för stora och för små!
Barnen ligger i sina sänger då är det dags för studier. Jag studerar också på distans på Stockholms universitetet.

Man kan inte bara jobba och studera. Man måste roa sig också. Här tittar jag på vackra kläder!

Nu är det god natt. Jag läser Mankell. Ni kanske har sett Wallanderfilmerna?







2 kommentarer:

  1. Hej. Jag gillar också Mankell.. komisarie Kurt wallander är en av mina bästa fiktion karaktär... Mannen på stranden är min forsta svensk läst bok. Dina barn är sköna..och Flora, jag tror är en ängel :)

    SvaraRadera
  2. Hon är ingen ängel - jag lovar! Skenet kan bedra...

    SvaraRadera