söndag 12 december 2010

Sabines & Jias resdagbok

Söndag 12 December 2010
Vi startade dagen med en promenad till Dover Street Market, det tog bara en timme för mig att handla en halsduk från Burberry. Jag älskar rutigt från det varumärket.
Sen var vi på Madame Tussauds. Jag bokade biljetterna innan vi reste hemifrån. Då kunde vi slippa de långa köerna.
I biljetterna ingår också entré till Madame Tussauds skräckkabinett Chamber live. Jag har hört att det där stället är galet läskigt. Vi avgjorde att vi skulle strunta i det för att vi redan besökt ett skräckmuseet The Dungeons förut. Jag måste erkänna någonting och det är att jag inte gillar så mycket läskigt skrämmande och chockerande. Jag känner mig hemsk efter ruskigheter.
Vi läste på introduktionsskylten att det finns 400 dockor i kabinetten i London och denna förnyas hela tiden. Det som förvånade mig mycket var att vaxdockor är så naturtrogna, att det är svårt tro att de inte är levande. Det var både historiska och moderna människor som stod där, men jag själv föredrog att se characters delen. Så som en söt Shrek, en cool super spiderman och så vidare. De flesta dockorna är väldigt snygga och de står utplacerade så att det är så lätt ”frottera sig ” med alla kändisar, kul helt enkelt.
Man skull kunna gå runt hur länge som helst där inne. Vi tog mängder med kort till exempel på Sabine och Shrek, The Beatles o.s.v. Jag poserade med David Beckham och några skådespelare och många andra kändisar.
När vi kom fram till Pop Star delen så upptäckte jag att batterierna i min systemkamera hade tagit slut. Den andra lilla digitalkameran var kvar på vårt rum för jag trodde att batterierna skulle räcka, men nej då. Sabine blev lite besviken men snart tröstade hon mig med att det inte var någon fara. För vi hade ju alla minnebilder i våra huvuden. Så snällt sagt av henne.
Det tog ungefär tre timmar där inne, sen åkte vi till en lite cafè och beställde creamtea och muffins. Vilken lyx det var!
Mums!

2 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR afternoontea lika mycket som din morotskaka Sabine!
    Det ska blir roligt att få hem er till Sverige igen och höra om er resa i morgon!

    /Philippa

    SvaraRadera