fredag 3 december 2010

en god vän

Jag har en bra vän som heter Maria.Maria är 33 år gammal.Hon är gift och har två barn som heter Alexander och Johanna.Alexander är två år gammal  och Johanna är fyra år gammal.
Hennes jobb är intressent därför hon hjälper gamla.Hon jobbar på ett sjukhus.
Maria är en god vän!När jag kom till Sverige hjälpte hon mig och hittade förskola åt min dotter.
Jag träffar henne varannan dag och vi fikar.Maria är riktigt roligt och hon pratar mycket!Maria är en mycket bra person.Varje dag pratar vi  i telefon!
Min dotter älskar henne och hon älskar min dotter.Jag älskar Alexander och Johanna också!Våra barn är vänner så vi bestämde åka på semester tillsammans till Grekland.
Maria kommer också från Grekland.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    När åker ni till Grekland? Vart åker ni? Du får gärna berätta lite mer och det är jätteroligt med bilder!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Hej Philippa!Vi vet inte nör vi ska åka till Grekland man vi hoppas att åka på semester.Jag har mina bilder i Grekland så jag kan tyvärr inte skicka dig några bilder.

    SvaraRadera