fredag 17 februari 2012

Dag 4-resan till Öland

         Är den fjärde dagen av vår resa. Vi har packat väskorna och lämnade Helsingborg för att åka till Öland.  Klockan 11:00 åkte vi till tågstation och köpte biljetter till Kalmar. De kostade 1300 kronor för alla tre.   
        Klockan 14:21 var vi på väg till Kalmar. Restiden tog ungefär fyra timmar. Det var en jättebra tid för att prata lite om vad tyckte alla tre om Helsingborg. När var vi i Kalmar tänkte vi  att hyra en bil för att åka till Öland. Det är jättelätt att köra bilen.                         
                                                                                                                                              Ölandsbron

        Från Kalmat till Öland körde jag 34,5 km och de tar 40 minuter. Vi kunde ta också båten, med jag ville se Ölandsbron.










        Jag tycker jättemycket om att köra på stora broar, så vi hyrde en bil som kostar 259 kronor per dag och körde vi till Borgholm Kommun, i norra Öland.


Här körde vi till Öland

       Klockan 18:00 på kvällen var vi precis på Borgholm Hotell vart ska vi sova den här nätten. Rummet är bra, vi var lite trött, men vi var också hungriga så åkte vi för att äta. Maten var mycket god. Det kostade 600 för alla tre och vi åt förrätt, huvudrätt och efterrätt.
     På kvällen åkte vi till en pub. Vi hade kul på Harrys, en pub, kaffe och restaurang i Borgholm.

                                                                   Här spelade vi bowling. Är min favorit spel.



1 kommentar:

  1. Åh jag som aldrig har bowlat! Ni kanske kan lära mig när ni kommer hem!

    /Philippa

    SvaraRadera