tisdag 25 januari 2011

Mina föräldrar

Min mamma heter Ludmila. Hon bor i Ryssland. Vi kan träffas etter sällan. Det är tråkigt. Hon är pensioner och jobbar också. Min mamma sydde och stickade kläder för mig när jag var liten. Alla tänkte att jag hade fina och moderna kläder. Min pappa heter Aleksej. Han dog för nio år sedan. Han tyckte mycket om att fiska och kör bil. Vi åkte i bilen till Svart havet och Volga. Vi bodde i tent och fiska varje dag. Med föräldrar gick jag i skogen och plockade svamp.
   

1 kommentar:

  1. Hej Irina,
    Min mamma sydde också till mig och mina syskon när vi var små. Nu är hon snäll och lagar mina barns kläder. Pojkar får ofta hål på sina byxor!!! Jag förstår att det är tråkigt att ni inte kan träffas så ofta. Har hon varit i Sverige och hälsat på dig och din dotter?
    /Philippa

    SvaraRadera