lördag 29 januari 2011

14 år och gravid

Bloggen-14 år och gravid- som jag valde att berätta om är skriven av en ung mamma som heter Mikaela. Hon blev gravid i 2010 när hon var bara 14år gammal och ville inte göra en abort . Då skapade Mikaela bloggen för att ge några tips till unga tjejer och prata om sitt liv som ung mamma i 2011.
Jag valde bloggen omedelbart, vid första ögonkast. Bloggen handlar om risken och verkligheten några ungdomar ignorerar om sex. Det finns regeringen och sociala initiativ som syftar på att ge ungdomar sexualupplysning, men det viktigasta är i alla fall föräldrarnas hemläror.
Mikaelas blogg är intressant och uppfostrande. Jag rekommenderar att läsa mer klicka mig nu! .
Mikaelas bebis heter Kelly.... kanske hon var inte planerad....men hon är en söt livsgåva.

/Nnamdi

2 kommentarer:

  1. Oj,14 år och gravid!!! Jag har en son som är 11 år... Det är inte vad man önskar sitt barn men det kan nog bli bra i alla fall!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Oj vilken historia! Verkligen unikt!

    SvaraRadera