tisdag 25 januari 2011

Flora är sjuk!

Hej grupp 2!
Jag är ledsen att jag inte kan vara med er idag. Flora är sjuk. Nu är hon pigg (piggare än jag) men hon har hostat hela natten!

Det här vill jag att ni ska göra idag:
1) Skriv ett gemensamt brev till mig. Utse en sekreterare och arbeta på tavlan. Utse sedan en ny sekreterare och publicera på bloggen. Skriv och berätta vad ni tycker är/var konstigt i Sverige!
2) Arbeta med nästa text i häftet. Texten handlar om Sverige. Vilka ord är nya? Använd lexikon! Imorgon ska ni kunna förklara de nya orden och sätta dem i meningar! Skriv de nya orden på tavlan.
3) Arbeta med veckans inlägg. Tänk på förra veckans respons när ni skriver!
4) Om ni hinner kan ni arbeta med Grammatikövningar på bloggen.

Läxa till onsdag:
1) diktamen + 7 svåra verb
2) Sverigetexten i häftet, ordförståelse

Prov på fredag:
Pronomen!!!

Ha en bra dag! Jag tror att vi ses imorgon!
/Philippa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar