tisdag 25 januari 2011

konstigt i Sverige

För mig är det konstigt att folk pratar lite med varandra om de inte känner varandra. Människor är blyga.
                                                                                           Erik

      För mig är det  konstigt att dagen är jätte kort på vinter. Det är bra konstigt men bra att svenska kursen är gratis.  
                                                                                              Ekram

För mig är det konstigt att här i Sverige har man mycket reglar, t.ex Alkohol går inte att köpa på kvällen eller på söndagarna.
                                                                                                  Irina

Jag tycker att vädret är konstigt och att bilarna måste köra sakta men det är en bra ide. Studenter på skolan kan bestämma  själva vad de ska  plugga.
                                                                                                 Aland

6 kommentarer:

  1. Bra reflektioner! Höll ni med eller höll ni inte med personerna i häftet?

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Jag haller med med Irina. Jag tycker ocksa att det är jätte konstigt att man inte kan köpa alkohol var och när som helst. Annars tycker jag att det är bra med alla reglerna som finns i Sverige. Jag gillar inte kaos.

    Sabine

    SvaraRadera
  3. Jag förstar att det maste vara konstigt för dig, Erik. I Afrika är det ju helt annorlunda. Jag saknar den afrikanska mentaliteten ibland.

    Sabine

    SvaraRadera
  4. varför tycker du att det är kosntigt att köpa alkohol i systembolaget SABINE !!! Vi maste kontrolera riktigt alkoholförsäljningen i landet !! :)
    Om vädret, jag har ingenting mer att säga. Jag är ackso en invandrare och jag prata förlite... eller hur :D

    SvaraRadera
  5. Hur ofta har du stått framför Systembolagets stängda dörrar, Nnamdi?! Och hur du svor då.

    SvaraRadera