måndag 15 augusti 2011

10 augusti

Vi är nu 4 kompisar som resa landet, jag är fortfarande den enda man i gruppen. Tsion kom direkt till Göteborg från Stockholm och tjejerna är glada. I går hade vi en rörlig dag, Anna planerade alla som vi gjorde och platser vi besökte. I dag hade jag chansen att ta hand om dagens aktiviter.
Vi började dagen med en lugna promenader efter vi åt frukost, väder prognosen för i dag är gynnsammt och utan moln. Toppen!
Senare gick vi till den största nöjespark i hela Skandinavien " Lisberg".


 Vi åkte Balder ( röstade flera gånger "Världens bästa trä berg-och dalbana" ) och det var underbart och spännande.



 Det gick tyvarr inte sa bra för Anna, hon kräktes och blev illa, oooh. Tsion och Judith hade inga  problem, de njöt sig ganska bra på Lisberg.

Eftersom Anna mådde illa, vi hade inget annat val än att annullera vår Lisberg äventyra och återgå till hotellet.
Vi åt middag på bättre humör, Anna kände sig bättre med hjälp av varm soppa. Sen började hon berätta mer av våra tidigare besök i Malmö till Tsion, sjukdom glömt.
Vi gick för några drinkar pa hotellets bar, där jag lärde mig att inte tvivla en grekisk kvinna som dricker Ouzo (ännu en sjuk en).





 Anna sa att vi maste aker till kyrkan, jag är lite tveksam om det. Natten fortsatt med en dans, sen jag dansade till sängen lyckligtvis, tack vare mina vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar