torsdag 3 mars 2011

MÅL

-Mitt mål är att lära mig så bra svenska som möjligt.
-Jag pratar svenska som grekiska och jag skriver också svenska som grekiska! Idag pratade jag fin svenska i telefon med en bra vän. Vi pratade om var semester. På jobbet pratar med alla och skriver mycket information. Jag är mycket glad att jag pratar så bra svenska. Varje dag pratar jag med bussförare och när jag vill handla något pratar jag med säljarna. När jag går på dogis för att hämta min dotter,diskuterar jag med hennes förskole-lärarna.
      
-Jag har uppnåt mitt mål därför att jag bor i Sverige och jag lyckades med mitt mål på ett år!

1 kommentar:

  1. Du hann ju! Du kan både äta på grekiska restauranger och skriva blogginlägg! Det är jättebra Anna!
    Vad blir nästa mål Anna?

    /Philippa

    SvaraRadera