måndag 21 mars 2011

fredag den 18 mars 2011....I London

Vi vaknade och åt frukost hotellet innan vi gick ut. Vi hade planerat att besöka "Wiltshire Heritage Museum gallerier" och "Stonehenge". Det ligger i Wiltshire, långt ifrån hotellet runt 120 -144 km. Vi kom fram till Wiltshire Heritage Museum gallerier kl.11:00. Det var ett trevligt ställe. Det finns en stor konstsamling, bronsålders Galleri, folklore,smycken och prydnader. När vi hade sett museet  gick vi direkt till Stonehenge, men på  vägen dit blev vi mycket hungriga vi stannade och åt lunch på Inglesham Forge Restaurang med fransk mat.  Det var en liten restaurang men maten var väldigt läcker!

Vi kom fram till Stonehenge kl.14:30. Stonehenge är ett av västvärldens mest kända byggnadsverk.  Stonehenge-komplexet byggdes ut i flera faser under en period av sammanlagt 2000 år.  Stonehenge består av väldiga resta stenar i två stora cirklar. Den yttre cirkeln, 30 meter i diameter, är sluten och bildad av nära  5 meter höga stenar.  Ingen vet vem eller vilka som byggde det.  Men det finns de som tror att det byggdes för att dyrka förfäder men också för att avgöra solståndet och därmed användas som kalender.

Professor Tim Darvill and Geoff Wainwright tror att platsen kunde hela och läka människor. Eftersom gravar har hittats nära Stonehenge med lik som antyder att de varit sjuka eller sårade när dem befann sig vid Stonehenge.  Det var mycket intressant!!!!!

Vi åkte  tillbaka till London på kvällen och vi gick ut  för att äta middag. Den här gången valde vi att äta skaldjur Bill's Seafood i Marry Land. Det var verkligen gott  så vi åt en hel del. Vi åkte tillbaka till hotellet och somnade på en gång efter spännande dag!!!!.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz