fredag 3 februari 2012


Linköping 3/02


 Vad härligt! Vi har gjort mycket roliga saker i Lund men idag det är dags att säga hej då och åka vidare. Vi bestämde oss att sova lite längre, äta frukost i hotellet och 11.25 ta snabtåget till Linköping. 1 klass! För att en biljett kostar bara 345 kronor.
www.sj.se är det bästa jag vet!








 
  Klockan 14.02 vi var redan i Sveriges femte största kommun – Linköping.



 Jag har bokat ett nytt hotell på Stora Torget mitt i staden som kallas ”Best Western Hotel Linköping”.


 Under lunchen på hotellet vi undrade hur vi vill spendera resten av dagen. Roberto föreslog att gå på Sagateatern. Han sa att exakt i dag, klockan 19.00, Sagateatern presenterar en helt nyskriven fars “Par i Trubbel”. “I denna moderna förväxlingsfars kommer en laddad ensemble bjuda på en rejäl skrattfest på Sagateatern i Linköping. På scenen medverkar ett rutinerat gäng med komediskådespelare. Ni kommer att få se Lasse Olofsson, Niclas Angerborn, Carina Perenkranz, Pontus Helander och Maria Olofsson“ – sade annons. Jag var trött och ville inte gå men Nataliia och Roberto var jätte nyfikna så jag fick följa med. Det var en trevlig kväll och även jag inte förstod allt det var jätte roligt!
 Vi var hungriga efter föreställningen och för att det var Roberto som väljer idag, vi  promenerade till “Napoli” – restaurang & pizzeria. Titta, vad jag fick!

 
                                   Tack för idag mina nya vänner!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har också bott på hotell i Linköping fast jag bodde på Quality hotel Ekoxen. Det var säkert för fem år sedan. Jag var också i Linköping under vinterhalvåret.

    Hälsningar
    Philippa

    SvaraRadera