söndag 6 februari 2011

Jag är sjuk!

Hej grupp 2!

Ni vet att jag har varit förkyld ett tag nu. Jag mår fortfarande inte bra. Nu måste jag stanna hemma och vila tills jag blir frisk!
Ni har mycket arbete att göra den här veckan. Ni måste förbereda vår alla hjärtans dagfest! Vi ska frossa i sötsaker, härligt!
Ni ska arbeta med substantiv. Glöm inte att ni har grammatikprov den 16/2.
Ni ska skriva en filmrecension och om ett kärlekspar.

Anna och alla andra som vill träna hörförståelse! Lyssna här!

Ni kan alltid mejla mig: philippa.borjesson@lernia.se eller skriva ett inlägg på bloggen om ni vill fråga mig något.

Jag hoppas att vi ses snart!

/Philippa

7 kommentarer:

  1. Tack Sabine! Jag gör något som jag är extremt dålig på - att ta det lugnt!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Jag är jätte bra pa det. ;)

    Sabine

    SvaraRadera
  3. oj..mar du bättre nu Philippa? vad bra at du har tagit det lugnt :)kanon att du fa mer tid att vara med Flora hemma. Sabine!!! Är du bra pa det som du sade? Det tror jag inte.

    Nnamdi

    SvaraRadera
  4. Tack Nnamdi, nu mår jag lite bättre.
    Nej, jag är också lite tveksam till om Sabine är bra på att ta det lugnt. Kanske du kan lära oss Nnamdi?

    /Philippa

    SvaraRadera
  5. Det, käre lärare, vill jag gärna lära er :) Det är mitt liv faktiskt.....alltid glad och lugnt :)

    SvaraRadera
  6. Jag är faktiskt världens bästa latmask ... när jag har tid. ;) Att Nnamdi inte heller är dalig pa att ta det lugnt, det kan jag bekräfta.

    SvaraRadera