måndag 25 oktober 2010

Tjena!!!

Jag heter Juste. Jag är 21 år. Jag kommer från Litauen. Litauen ligger i Europa. Litauens huvudstad är Vilnius. Förut bodde jag där. Vilnius är en gammal och jätte vacker stad. Jag tallar litauiska, engelska, ryska och lite svenska. Jag tycker mycket om att lära mig nya språk.
I Litauen arbetade jag som fotograf. Jag älskade mitt jobb! Jag hoppas att jag ska arbeta här som fotograf också efter sfi.
Jag tycker om att resa, läsa böcker och titta på gamla filmer. Det är ett bra sätt att slappna av, tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Hej Juste,

    Jag tycker att det är roligt att skriva kommentarer. Du och Mia hade en bra redovisning idag!

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Hej Juste!
    Tack för den fina bilden som du tog på mig, jag har använt den som bild på mig här i bloggen. Jag såg också bilderna från museet, det var roligt, eftersom jag aldrig har varit där. Jag önskar att jag hade kunnat lyssna på er presentation också.
    Du får ha det så bra.
    Elli

    SvaraRadera
  3. http://www.nobelmuseet.se/document/sv-se/NMOP5.pdf

    SvaraRadera
  4. Tack Juste.
    Jag tror att du är ocksa rolig och snäll.Jag hoppas att du kan realsera Alfred Nobels liv pa scene som du tänka. :)

    Nnamdi

    SvaraRadera