fredag 29 oktober 2010

MANNEN FRÅN DJUNGELN I SVERIGE

Hej!
Jag heter Nnamdi och är 26 år gammal. Jag kommer från Afrika. Jag är gift men har inga barn nu. Jag kom till Sverige den 10 juni 2009, det blir 1år och 4 månader den här veckan som jag har varit i Sverige.
Vad tycker jag om Sverige? Mycket! Sverige är ett fint land, med vackra människor, människorna här är lite kalla, inte så öppna, men de är snälla. Jag gillar svensk mat, köttbullar med potatismos är min favorit, oi oi oi !
Det sociala systemet här är fantastiskt! Regeringen vill alltid ge människorna ett bättre liv, även en invandrare som jag kan få hjälp, t.ex. jag lär mig svenska på SFI gratis, undebart! eller hur?  Jag undrar "hur kan man leva bättre som invandrare?" Jag vet inte! Vad tror ni?
Jag hoppas att jag kan klara SFI så snart som möjligt för att integrera mig bra här. Jag har en fru, jag spelar fotboll i ett lag här i Stockholm. Jag kommer att få en förstahands lägenhet, Jag jobbar nu och har 2 andra jobberfarenheter här. Jag kan tänka positivt om framtiden och det viktigaste är att jag är lycklig och trivs jätte bra här i Sverige.

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Nnamdi, Du är underbart man. Du tycker om jättebra. Du spelar fottbol och jobbar. De är jätteintressant.
    Misbah.

    SvaraRadera
  3. Hej, Jag tycker om att finns möjligheten att hjälpa andra vi kan göra eftersom att det finns folk som behövs

    SvaraRadera
  4. Det är jätte roligt att träffa positiv människor :) Välkommen!


    Juste

    SvaraRadera
  5. Hej Nnamdi,

    Nu har jag inte sett dig på länge. Jag hoppas att du kommer till skolan snart. Du har fått många kommentarer!

    /Philippa

    SvaraRadera