torsdag 3 maj 2012

Torsdagen den 3 maj 2012

Idag är det näst sista dagen med vår favoritlärare Philippa. Vi är ledsna och kommer att sakna henne. Vi ska fortsätta studera svenska! På måndag kommer vår nya lärare Stefan. Vi vet lite om Stefan. Vi hoppas att han också blir vår favoritlärare! Tack Philippa för att du har varit snäll mot oss, att du har haft tålamod med oss.

Makedonka: När jag har haft problem har jag pratat med Philippa. Varje gång har hon hjälpt mig. Tack Philippa, du är bäst. Jag har en plats i mitt hjärta för dig.

Bella: Jag vill tacka för din förståelse, godhet och hoppas att du är lycklig med dina barn! Tack och lycka till!

Dalal: Tack Philippa för den här tiden som vi har jobbat tillsammans. Jag är mycket ledsen nu eftersom jag alltid brukar prata med dig. Lycka till på ditt nya jobb!

Lulu: Tack Philippa för att du har hjälpt mig mycket! Lycka till Philippa!

Aaron: Tack för allt, för din undervisning.

Elisa: Tack Philippa! I början förstod jag inte alls svenska men nu är jag lite bättre. Därför att du är en jättejättebra lärare! Jag hoppas att det går bra på ditt nya jobb!

Eleverna och Philippa: Vi vill också säga lycka till till Elisa! Elisa är en bra kompis. Vi kommer att sakna henne mycket!!!

1 kommentar:

  1. Tack för alla vackra ord. Jag kommer att sakna er också. Ni är en mycket speciell grupp och vi har lärt känna varandra väl.

    Makedonka - du har en plats i mitt hjärta också! Du är en fantastisk kvinna och vän. Du kommer att bli en alldeles utmärkt undersköterska. All lycka önskar jag dig.

    Bella - jag har skrivit till dig under ditt inlägg!

    Dalal - du är en fin mamma och vän. Jag hoppas att ditt liv snart blir lättare. Ta hand om dig!

    Lulu - jag kommer att sakna dig och din stora väska! Ta hand om dig och Makedonka och lycka till med husbygget!

    Aaron - tro på dig själv. Du är en mycket snäll man. Jag hoppas att du snart hittar ett jobb. Jag kommer alltid att tänka på dig när jag bakar bullar!

    Elisa - det är en stor komplimang att du bytte skola för min skull. Jag önskar dig lycka till på din nya skola. Ta hand om dina fina barn så hoppas jag att vi ses i Sickla!

    Edyta - du är duktig, du kan och du ska klara provet i juni! De har varit roligt att ha dig i gruppen i vår. Lycka till!

    Wan - lycka till med dina studier och ditt arbete. Ta hand om din fina familj och hälsa Hua så gott. Det har varit inspirerande att undervisa två lärare!

    Whazma - lycka till med livet som mamma! Det är ett bra liv!

    Sahar - lycka till med dina studer och din familj. Jag hoppas att du snart hittar ett jobb!

    Vi ses i morgon, mina vänner. Vi får säkert en fin avslutning!

    /Philippa

    SvaraRadera