måndag 7 maj 2012

Första dagen med Stefan


Måndag 7 maj 2012.

Idag hade vi en bra dag. Vi träffade vår nya lärare, som heter Stefan i förnamn.
Vi presenterade oss. Sedan arbetade vi med kapitel 16. Vi lärde oss många nya ord. Sedan fick vi läxa till torsdag. Vi måste skriva en text om en nyhet. Vi ska presentera texten i par. Texten ska lämnas in till läraren.

Vi hade en trevlig tid med Stefan. Välkommen till Lernia, Stefan!

Philippa, vi saknar dig! Svara oss, hur var din första dag med dina nya elever i Solna?
/Stefan och hans nya elever

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni bloggar med Stefan! Det har varit mycket nytt för mig idag. Jag har åkt både Saltsjöbanan, tunnelbana och pendeltåg! Jag har träffat nya kollegor, nya elever och sprungit runt i nya lokaler! Nu är jag jättetrött!

    Hälsningar
    Philippa

    PS. Jag har hunnit sakna er också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Philippa!

      Vi saknar också dig. Men vi måste fortsätta med Stefan. Han är trevlig och en bra lärare, tror vi. Han sa att vi måste träna mycket inför provet. Vi vill visa att vi är duktiga elever.

      Hälsningar
      Stefan och de duktiga eleverna

      Radera