torsdag 26 april 2012

Torsdagen den 26 april 2012

Hej!

Vi fick veta vem som blir vår lärare idag. Han heter Stefan Ljung men vi vet ingenting om honom så vi skrev ett välkommenbrev till Stefan och frågade vem han är!
Glöm inte att skolan är stängd på måndag den 30/4 och på tisdag den 1/5. Vi ses på onsdag! Läxa till på onsdag är att hitta en intressant artikel från en dagstidning. Klipp ut den, läs den, skriv upp minst 5 nya, svåra ord ord och skriv en kort sammanfattning av artikeln. På onsdag ska vi kunna berätta om vår artikel utan att läsa i våra anteckningar! Karin hälsar att fredagar är obligatoriska skoldagar!

Hälsningar
Philippas jätteduktiga elever!

1 kommentar:

  1. Hej allihopa!

    Det var verkligen bra att få veta vilka ni är och hur ni arbetar i er klass. Ni kommer från många olika länder och måste tillsammans ha väldigt mycket erfarenhet och kunskap. Det kommer att bli både roligt och lärorikt att få arbeta med er under de kommande veckorna.

    Jag ska försöka svara på era frågor:
    Jag har arbetat i drygt ett år som lärarvikarie. På Lernia i Kista har jag haft en kvällkurs för D-elever samt en lördagskurs i Samtal & uttal för en blandad grupp med både C- och D-elever. På Lernia vid Globen har jag varit mentor i Svenska och arbetslivsorientering för förmiddags- och eftermiddagsklasser på C- och D-nivå.
    Dessutom är jag journalist med över tio års erfarenhet och har också arbetat bland annat på kontor och i äldreomsorg.

    Jag är 38 år och bor i Skarpnäck i södra Stockholm, men kommer från Karlstad (kanske hittar ni staden på en Sverige-karta?). Min familj består av sambo och två döttrar.

    Mina intressen är att läsa och skriva (Tycker ni också om det? Vilka favoritförfattare har ni?), lyssna på musik (Har ni några favoriter?), springa, spela badminton, vandra i skogen och vara med min familj.

    På fritiden brukar jag göra något av mina intressen (se ovan). Om jag har tid tycker jag också om att sitta på ett kafé, dricka kaffe och prata med vänner (vad gör ni på fritiden?).

    Jag ser fram emot att få träffa er!

    Med vänliga hälsningar
    /Stefan Ljung

    SvaraRadera