torsdag 19 april 2012

Torsdagen den 19 april

Hej mina vänner!

I dag har vi fortsatt prata om kläder. Vi pratade om våra favoritkläder. Sedan hade vi diktamen och alla var mycket duktiga! Edyta upptäckte att Philippa hade skrivit journalister fel, nu vet vi hur journalister stavas! Vi har också skrivt ett inlägg till Ahmad och vi hoppas att vi snart får svar.
Vi har också arbetat i Rivstart i dag, sidan 154 och sidan 232. Vi började prata om substantivets grupper. Vi letade efter mönster. Nu vet vi att grupp 1 har en ord som slutar på -a, t.ex. en skola, två skolor. Vi vet också att grupp 2 har en ord som bara har en vokal, t.ex. en stol, två stolar. I grupp 2 finns också en ord som en granne, två grannar, en halsduk, två halsdukar. Granne och halsduk har samma melodi!

Sedan berättade jag (Philippa) att jag kommer att sluta på Lernia. Jag kommer att arbeta kvar på skolan i två veckor till. Efter det slutar jag. Jag kommer att sakna alla mina elever mycket men jag kommer fortfarande att hålla kontakten med er genom skolbloggen.

Nu hoppas jag att ni får en skön helg så ses vi på måndag igen.

Hälsningar
Philippa

1 kommentar:

  1. Hej
    kära philippa
    Jag är Wazhma.
    Jag är mycket ledsen för att du kommer inte alldrig tillbaka .
    Jag vet att alla elever tycker om dig jätte mycket .jag också.
    för att du är bra lärare och snällt mot oss.
    Idag jag var mycket ledsen när jag ser dig .för att du slutar ditt jobb .
    Jag hoppas att du vara glada och trives med ny jobb.
    jag är nöjd för dig .du var en bra lärare.
    du är lära mig mycket svenska .
    jag tror att jag förstor mer än förut att skriva ,läsa ,lyssna och prata .allt om jag förstor nu .jag sakna dig. från föra året till den är här år du lära mig mer svenska.

    tack så jätte mycket.
    lycka till
    philippa

    hälsningar wazhma

    SvaraRadera