onsdag 4 maj 2011

PEACE.....OCH UTFLYKT

Förra veckan pågick en demonstration i staden för freden. Jag och en kompis fixade en banderoll som vi skrev ordet "PEACE" på. Vi kunde inte ha  valfri klädsel. Det var obligatorisk at ha vita kläder. Demostrationen var klockan 10:00 men defileringen började klockan 9:00. Efter det åkte jag och min kompis hem med färja. Vi hade bestämt oss att åka på en utflykt. När vi kom fram var det  så vackert att det kändes som att vi kunde fly från verkligheten. Vi hade med oss en stor matsäck och vi åt mycket. Vi var jätte hungriga. Nästa dag vaknade vi och såg svalans flykt från fönstret. Det var utmärkt!!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Hur duktig du har blevit på svenska!
    Jag är väldigt imponerade.
    Jag fick sluta med skolan nu eftersom jag jobbar heltid. Om du vill du kan skicka ett mejl till mig och vi kan ficka tilsammans lik vi diskuterade några månader sen.
    rhydgjones2@hotmail.co.uk

    SvaraRadera
  2. Bravo Anna! Du och jag kan titta på din text på fredag.

    /Philippa

    SvaraRadera