onsdag 22 december 2010

Sabines & Jias resdagbok

Måndg 13 December 2010


Idag var det vår sista dag i London, Vi bestämde oss för att gå till Harrods—Londons mest berömda varuhus. Det var massor med människor i affärerna. Det kanske berodde på att det är ganska nära jul nu. Jag läste i en broschyr att man också kan göra sina inköp online. Det är en bra idé, då kan man spara tid. Sabine ville handla en julklapp till sin man. Det är ganska svårt att handla presenter till andra. Till slut hittade vi ett par kragstövlar som är väldigt fina och också verkar bekväma. En kvinna som jobbade där frågade oss vänligt om vi ville boka en personlig shoppare som kan hjälpa oss med inköpen. Vi ska inte handla så mycket så vi tackade nej. Personalen som jobbar där var verkligen snäll.
Jag älskar jul, inte bara för att man kan få presenter utan också för att atmosfären under julen är väldigt mysig. Alla såg så glada ut, en stor julgran med massor julprylar stod mitt i gallerian. Allting gav mig en känsla av att tomten ska komma snart. Harrods var väldigt mycket större än jag hade trott och man kunde tillbringa många timmar där utan att hinna se allt. Vi begav oss till hotellet ganska tidigt eftersom vi var tvungna att packa inför hemresan.

Vi hoppas att allt går bra i morgon. Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Nu blev jag nyfiken. Fick Sabines man kragstövlar i julklapp? Hur ser ett par kragstövlar ut? Kan vi få se en bild?

    /Philippa

    SvaraRadera