måndag 8 november 2010

38 åring greps för skjutningarna i Malmö

Artikeln handlar om en 38 årig man som polisen har gripit i Malmö. Mannen är mistänkt för ett mord och sju mordsförsök. Polisen tror att skjutningarna har rasistiskt  motiv eftersom bara invandrare har blivit måltavla.
 En kvinna blev mördad vid skjutningarna, hon blev skjuten i en bil ihop med en man med invandrarbakgrund. Polisen hittade två vapen i mannens lägenhet, han har en pistol med laser-sikte, men han har tillstånd för vapnen.
Polisens experter undersöker vapnen nu.
Den gripne mannen säger att han är oskyldig.

Jag valde artikeln därför att jag själv är invandrare här i Sverige och är rädd om mitt liv.90 talets "Laserman" -sitter nu i fängelse -tog en tur till Stockholm, man vet absolut inte vad en mördare tänker.

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du är rädd om ditt liv Nnamdi. Tror du att vi har flera liv?

    /Philippa

    SvaraRadera
  2. Nej. Jag är inte rädd..jag är superman..kulor kan inte skada mig :D
    Nnamdi

    SvaraRadera